کاردرمانی در منزل قزوین نیتروطب

مراقبت از عزیزان شما در محیطی آشنا

کاردرمانی در منزل قزوین نیتروطب یک گزینه مراقبتی محبوب برای افراد سالمند، بیماران و کودکان است. این خدمات به افراد امکان می دهد در محیطی آشنا و راحت تحت مراقبت باشند.

کاردرمانی در منزل، خدماتی است که توسط کاردمانگران و توانبخشان متخصص و آموزش دیده در منزل افراد ارائه می شود.
کاردرمانی در منزل قزوین نیتروطب با ارائه خدمات کاردرمانی در منزل در تمامی زمینه ها و گروه های سنی مختلف ( کودکان، بزگسالان، سالمندان) به شما بهترین خدمات را ارائه می دهد.

کاردرمانی در منزل قزوین نیتروطب​
درخواست پرستاری در منزل قزوین

مداخلات کاردرمانی افراد مبتلا به ام اس برای کاهش این علائم و بهبود کیفیت زندگی به شرح زیر است:

۱- آموزش تکنیک‌های  ذخیره انرژی

افراد مبتلا به ام اس مکررا با  افت انرژی روبرو می‌شوند از این رو خستگی زیادی را تجربه می‌کنند بنابراین ممکن است نتوانند فعالیت‌های خود را به خوبی انجام دهند و در نهایت دچار ناامیدی و کاهش عزت نفس شوند.استفاده از این آموزش‌ها می‌تواند در کاهش خستگی به این  افراد کمک کند.

  • از ایستادن و راه رفتن طولانی مدت پرهیز کنید و پس از مدت زمان مشخصی و قبل از احساس خستگی استراحت کنید.
  • فعالیت‌های مهم را به زمان صبح که معمولا انرژی بیشتری دارید، محول کنید.
  • فعالیت‌های خود را به صورت نشسته و با استفاده از وسایلی که میزان صرف انرژی کاهش می دهد، انجام دهید.

۲- استفاده از تجهیزات مناسب و ابزارهای تطابقی برای کارهای خانه، غذا خوردن و آشپزی

۳-  تجویز ارتز ، اسپیلنت و سایر وسایل کمکی و آموزش نحوه استفاده از انها

۴-  تمرین درمانی

  • ایروبیک
  • دوچرخه ثابت
  • شنای آب سرد یا ولرم
  • تمرینات ایستادن با استفاده از وسایل تطبیقی
  • تمرینات با کش‌های ورزشی
  • و…

این تمرینات می بایست تحت نظارت کاردرمانگر و با در نظر گرفتن احتیاطات انجام شود.

تعداد جلسات مورد نیاز باید با ارزیابی بیمار تعیین شود و کاملا فردی است اما به طور کلی روند بهبودی آهسته است و به میزان تبعیت بیمار از برنامه درمانی بستگی دارد، جلسات کاردرمانی به طور معمول دو تا سه بار در هفته تشکیل می شود.

سکته مغزی یکی از مهمترین علل ناتوانی جسمی در بزرگسالان محسوب می شود که می تواند سبب محدودیت حرکتی و سایر مشکلات حسی، شناختی، ادراکی، بینایی، ذهنی، گفتار و زبان شود.

محدودیت های عملکردی رایج بعد از سکته مغزی شامل:

 _ناتوانی در انجام فعالیت های نشسته

_ ناتوانی در حفظ راستا و وضعیت صحیح ایستاده

_ تحرک و تعادل کاهش 

_ ضعف یک طرفه بدن

_ درد در اندام ها

_ خستگی مفرط 

 موارد فوق موجب  ایجاد مشکل در انجام کارهای روزمره ( غذاخوردن، حمام کردن، فعالیت جنسی،…) می شود بنابراین کاردرمانگران به منظور استقلال هر چه بیشتر مراجعان خود در صدد رفع یا کاهش محدودیت ها بر می آیند.

کاردرمانی در منزل قزوین

فواید کاردرمانی در منزل

از شاخص ترین فواید کاردرمانی در منزل دریافت خدمات بدون نیاز مراجعه به بیمارستان ها یا کلینیک های خصوصی می باشد که با توجه به مشکلات جابه جایی بیمار (تحمل وزن بیمار، حمل وسایل کمکی از قبیل ویلچر و واکر، عدم دسترسی به سطح شیب دار و آسانسور و …)، استرس قرار گیری در محیط های درمانی و بیمارستانی و مشغله کاری، استفاده از این خدمات در منزل دارای اهمیت است.

افراد با دریافت خدمات کاردرمانی در منزل میتوانند بدون دغدغه و آرام در کنار خانواده روند درمانی را طی کنند و از حمایت های خانواده و مراقبان نیز بهره مند شوند.

مهم ترین فایده کاردرمانی در منزل، تعمیم آموخته های بیمار در جلسه ی درمان است چرا که بیمار می تواند آنچه را آموخته، در منزل و محیط واقعی اجرا کند و اگر ضعفی وجود داشته باشد یا انجام مستقل فعالیت ها ایمنی بیمار را به خطر  بیاندازد، کاردرمانگر با استفاده از دانش خود در زمینه اصلاحات محیطی به ایجاد تطابقات در منزل می پردازد و موارد ایمنی را به بیمار و خانواده اش متذکر می شود.

علاوه بر تمام موارد گفته شده کاردرمانگر با حضور در منزل می تواند اطلاعات لازم در رابطه با شرایط جسمی و از آن مهم تر وضعیت روانی بیمار به خانواده ارائه دهد.( به عنوان مثال اگر کاردرمانگر علائم افسرگی، نقایص شناختی یا سایر اختلالات روانی را  ثانویه به روند بیماری مشاهده کند، خانواده را در جریان قرار می دهد و آموزش های لازم را ارائه می کند.)  

چه بیمارانی نیاز به کاردرمانی در منزل دارند؟

چه بیمارانی نیاز به کاردرمانی در منزل دارند؟

سوالات پرتکرار در رابطه با جلسات کاردرمانی در منزل قزوین

هزینه کاردرمانی در منزل (هوم ویزیت) برای تمامی شهرستان ها ثابت است اما نسبت به نوع بیماری و تکنیک درمانی های مورد استفاده در جلسات کمی اختلاف قیمت وجود دارد.

تعداد جلسات مورد نیاز باید با ارزیابی بیمار تعیین شود و کاملا فردی است اما به طور کلی روند بهبودی آهسته است و به میزان تبعیت بیمار از برنامه درمانی بستگی دارد، جلسات کاردرمانی به طور معمول دو تا سه بار در هفته تشکیل می شود.

به طورمعمول در جلسات اولیه ارزیابی کامل با استفاده از تست های استاندارد و مصاحبه با خود بیمار و خانواده اش صورت می گیرد و بیمار به همراه درمانگر اهداف جلسات درمانی را تعیین می کنند و درمانگر تلاش می کند تا در طول جلسات با به کارگیری مداخلات درمانی مناسب، بیمار به اهداف تعیین شده، دست یابد.

به عنوان مثال کودک یک ساله ای هنوز قادر به نشستن نمی باشد، درمانگر با ارزیابی کودک و بررسی پرونده پزشکی او، با استفاده از مداخلات و تمرینات درمانی تاخیر رشدی کودک را بهبود می بخشد و دستیابی کودک به سایر مراحل رشدی را تسهیل می کند.

افراد در هر گروه‌های سنی و اختلالات ذکر شده در مطالب فوق، می‌توانند از خدمات کاردرمانی بهره‌مند شوند.