اجاره تجهیزات پزشکی در قزوین؛ معرفی ۱۶ مورد از تجهیزات

زمان تقریبی مطالعه: 12 دقیقه
اجاره تجهیزات پزشکی

امروزه یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های برخی از خانواده‌ها به دلیل شرایطی که دارند اجاره تجهیزات پزشکی می‌باشد، چرا که این موضوع به دلیل کمبود این خدمات در اکثر استان‌ها از قیمت بالایی برخوردار است، تیم نیتروطب با اضافه کردن اجاره تجهیزات پزشکی در قزوین، یک خدمت نوین دیگر را به جهت رفاه حال مراجعه کنندگان و مشتریان عزیز به خدمات بهداشتی و درمانی خود اضافه کرده است. با توجه به شرایط خاص این موضوع شما عزیزان می‌توانید برای خرید یا اجاره تجهیزات پزشکی از تیم نیتروطب مشاوره دریافت کنید.

 اجاره تجهیزات پزشکی شامل موارد گوناگونی و متفاوتی در خود می‌باشد، ما قصد داریم تا توضیحات لازم برای شما مشتریان عزیز را در کوتاه ترین جمله برای شما داشته باشیم تا در صورت تمایل در سریع‌ترین زمان به انتخاب خود برسید و همین طور ارائه این خدمات در سریع‌ترین زمان برای شما عزیزان انجام خواهد شد در صورت داشتن سوال بیشتر ما خوشحال می‌شویم شما عزیزان را در این امور راهنمایی کنیم.

با توجه به داشتن شرایط خاص برای برخی از بیماران عزیز باید از آن‌ها در منزل نگه داری شود، این موضوع  برای مدت طولانی نیاز به مراقب‌های ویژه پزشکی می‌باشد و در صورت نیاز اجاره تجهیزات پزشکی نیز یکی از دغدغه‌های شما خواهد شد، نیتروطب در حال حاضر خدماتی در این خصوص به مشتریان عزیز خود نظیر: ثبت درخواست پزشک و پرستار، اجاره تجهیزات پزشکی در قزوین و دیگر خدمات پزشکی را در خود دارد، در صورت نیاز می‌توانید از این خدمات نیتروطب برای بیماران خود بهره‌مند باشید.

فهرست محتوای نوشته

اجاره تجهیزات پزشکی چه مزایایی برای شما دارد؟

شما عزیزان باید بدانید که این موضوع شامل مزایای مختلفی در خود می‌باشد و قطعا یکی از سوالات مهم شما نیز همین خواهد بود، مزایای اجاره تجهیزات پزشکی شامل مواردی مانند:

  1. هزینه کمتر این کار به نسبت خرید تجهیزات پزشکی مورد نیازتان
  2. آموزش استفاده توسط کارشناسان مربوط ما
  3. عدم استفاده بودن دستگاه پس از بهبودی بیمار و موردنیاز نبودن دستگاه برای شما (در صورت خرید دستگاه)
  4. عدم نگرانی‌ بابت آسیب وارد شدن یا مراقب از دستگاه‌ها
  5. جایگزینی دستگاه درصورت مشکل
  6. نصب و پیشتیبانی ۲۴ ساعت بابت دستگاه‌ها
  7. دسترسی آسان و استفاده از بهترین دستگاه‌ها روز دنیا با کمترین هزینه

با این حال در نظر داشته باشید تیم‌ نیتروطب در موارد خرید یا مشاوره در این زمینه نیز فعالیت دارد و می‌توانید با خیال آسوده در صورت تمایل، تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را که از بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات در دنیا می‌باشند را خریداری کنید.

 تجهیزات پزشکی

چرا نیتروطب در زمینه ‌خرید یا اجاره تجهیزات پزشکی؟

در نظر داشته باشید در کنار مزایایی که نام بردیم تیم ما خدماتی را در این زمینه‌ای در کنار تجهیرات پزشکی به شما ارائه می‌دهد که عبارتند:

  • معرفی بهترین برند‌ها و محصولات هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت
  • دسترسی به جدید‌ترین و بهترین برند‌ها در زمینه‌ تجهیزات پزشکی
  • ارسال دستگاه‌ ها در کمترین زمان ممکن در محل دل‌خواه شما
  • مشاوره جهت آشنایی و رفع سوالات شما
  • خرید یا اجاره تجهیزات مهم پزشکی همانند ( تجهیزات پزشکی مورد نیاز ICU-CCU)
  • پاسخگویی ۲۴ ساعته به مشتریان عزیز در خصوص نصب و یا رفع عیب تجهیزات

برخی از تجهیزات پزشکی که تیم ما در حال حاضر در اجاره یا خرید آن به شما خدمات ارائه می‌دهد شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. کپسول اکسیژن (Oxygen Cylinder Tank)
  2. انواع تخت‌های بیمارستانی
  3. تشک مواج
  4. دستگاه اکسیژن ساز (Oxygen Generator)
  5. دستگاه ونتیلاتور (medical ventilator)
  6. دستگاه نبولایزر (Nebulizer)
  7. دستگاه بای پپ (BI PAP Machine)
  8. دستگاه سی پپ (C PAP Machine)
  9. شیر دوش برقی (Electric Milk Pump)
  10. دستگاه فتوتراپی نوزاد یا نور درمانی زردی (Phototherapy or Light Therapy)
  11. انواع ویلچر ارتوپدی (Orthopedic Wheelchair)
  12. دستگاه ساکشن (Suction Pump)
  13. دستگاه مانیتور برای نمایش علائم حیاتی قلب و ریه (Cardiac Monitoring)
  14. دستگاه گلوکومتر ( Glucometer)
  15. دستگاه فشار سنج (Barometer)
  16. دستگاه پالس‌اکسی‌متر (Pules Oximeter)

نکته: اگر دستگاه مد نظرتان داخل لیست موجود نمی‌باشد، می‌توانید با تماس با ما در خصوص خرید دستگاه‌های دیگر نیز اقدام کنید.

کپسول اکسیژن (Oxygen Cylinder Tank)

یکی از مهم‌ترین تجهیزات پزشکی کپسول‌اکسیژن می‌باشد، از کپسول‌های اکسیژن در کلینک‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، بیمارستان‌ها و در صورت نیاز در منازل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کپسول‌های ‌اکسیژن در سایز و حجم‌های مختلف موجود می‌باشند که می‌تواینم به کپسول‌های اکسیژن: ۲ لیتری، ۲.۵ لیتری، ۵ لیتری،  ۱۰لیتری، ۲۰ یا ۴۰ لیتری اشاره کنیم.

کاربرد کپسول اکسیژن برای شرایط حساس که بیمار با مشکلات تنفسی رو‌به‌رو است می‌باشد و مورد استفاد قرار می‌گیرد، با توجه به سایز و حجم متفاوتی که در کپسول‌های اکسیژن وجود دارد هزینه خرید و اجاره آن‌ها متفاوت می‌باشد.

انواع تخت‌های بیمارستانی

تخت‌های بیمارستانی در انواع مختلفی تولید می‌شوند و هر کدام از تخت‌ها برای وظیفه خاصی طراحی می‌شوند، تخت‌های بیمارستانی در دو دسته کلی تقسیم می‌شوند، دسته اول تخت‌‌های مکانیکی(دستی) که توسط اهرم‌های موجود در تخت تغییر حالت و زاویه می‌دهند، دسته دوم که توسط ریموت(کنترل) تغییر شکل و به حالت‌های مختلف در‌می‌آیند، با این حال تخت‌ها در این دو دسته به مدل‌های مختلف دیگر نیز تقسیم می‌شوند که‌می‌توانیم به:تخت‌های معمولی، تخت‌های تک شکن، تخت‌های دو شکن و تخت‌های سه شکن اشاره داشته باشیم.

تخت‌های مختلفی که نام بردیم هر‌کدام از آن‌ها خصوصیات منحصر به فرد خود را داشته و مخصوص انجام کاری می‌باشند، داشتن ظاهر متفاوت و قیمت متفاوت در این تخت‌ها از تفاوت‎های فاحش آن‌ها  در عملکرد و راحتی بیمار می‌باشد.

تشک مواج

تشک‌های مواج یکی دیگر از تجهیزات پزشکی به شمار می‌روند، این تجهیزات مخصوص تمام افراد نبوده و در شرایط خاص برای افرادی که در حال دچار شدن به بیماری زخم بستر می‌باشند یا شده‌اند و یا بیمارانی که توانایی تحرک زیادی ندارند (مانند بیماران با مشکل سکته مغزی)مناسب است، البته یک گزینه‌ای عالی برای پیشگری از دچار شدن شما به بیماری زخم بستر نیز می‌باشد، تشک‌های مواج در مدل‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانیم به آن‌ها اشاره داشته باشیم این مدل تشک‌ها:

  1. تشک‌ مواج مدل سلولی
  2. تشک مواج مدل لانه زنبوری
  3. تشک مواج مدل لیزری
  4. تشک مواج مدل سنسوری

همان طور که مشاهده می‌کنید تشک‌های مواج در مدل‌های مختلفی وجود دارند و هر کدام از این تشک‌ها در شرایط خاص و برای افراد خاص استفاده می‌شوند، افرادی که به احتمال زیاد یا صددرصد به تشک‌ها نیاز دارند: افراد مسن‌تر، افراد از کار افتاده، افرادی که دچار بیماری‌های و آسیب‌های قسمت مغزی و نخاعی می‌باشند. شما عزیزان می‌توانید در صورت نیاز هر‌کدام از تشک‌ها را به دل‌خواه از ما اجاره یا خریداری کنید، نیتروطب.

ماسک اکسیژن

دستگاه اکسیژن ساز (Oxygen Generator)

دستگاه اکسیژن ساز از مهم‌ترین موارد در تجهیزات پزشکی می‌‌باشد، این دستگاه وظیفه دارد هوای درون محیط یا اتاق فرد بیمار را تفکیک و اکسیژن درون آن را با کیفیت و غلظت بالاتری برای مصرف بیماران آماده کند. دستگا‌های اکسیژن ساز در انواع و مدل‌های مختلفی وجود دارند، این دستگاه‌ها در برند‌های مختلف داخلی و خارجی در بازار موجود می‌باشد لازم به ذکر است که ظرفیت‌های موجود این دستگاه شامل: دستگاه اکسیژن ساز ۵ لیتری، دستگاه اکسیژن ساز ۸ لیتری و دستگاه اکسیژن ساز ۱۰ لیتری می‌باشد، غلظت اکسیژن تولیدی دستگاه اکسیژن ساز تقریبا عددی بین ۹۵ تا ۹۷ درصد می‌باشد.

دستگاه نبولایزر (Nebulizer)

دستگاه نبولایزر از تجهیزات پزشکی مختص دارو می‌باشد، این دستگاه وظیفه دارد دارو‌ها را از طریق لوله به صورت بخار به بیمار انتقال بدهد، این دستگاه در مدل‌ها و برند های مختلف در بازار موجود است. نسخه‌های پرتابل این دستگاه با استفاده از باتری کار می‌کند و قابل حمل می‌باشند البته دستگاه نبولایزر نسخه ثابت که با برق کار کنید نیز دارد، همان طور که اشاره داشتیم این دستگاه در مدل های مختلفی نظیر :

  • دستگاه نبولایزر مدل مش نبولایزر (mesh Nebulizer)
  • دستگاه نبولایزر مدل جت نبولایزر یا پنوماتیک (jet Nebulizer)
  • دستگاه نبولایزر مدل اولتراسونیک نبولایزر (ultrasonic Nebulizer)

در بازار موجود می‌باشد، از نبولایزر برای استفاده از دارو‌های آلبوترول، ایپراتروپیوم، فرموترول، بودزوناید و سایر داروهایی که نیازمند بخور می‌باشند استفاده می‌شود برند‌های مشهور در دستگاه‌های نبولایزر شامل موارد زیر می‌باشد:

  • دستگاه نبولایزر امرون (omron)
  • دستگاه نبولایزر بیورر (beurer)
  • دستگاه نبولایزر رزمکث (rossmax)
  • دستگاه نبولایزر زنیت‌مد (zenithmed)
  • دستگاه نبولایزر بی‌ول (B Well)

دستگاه ونتیلاتور (medical ventilator)

دستگاه ونتیلاتور از دستگاه‌های پر کاربرد در بیمارستان‌ها و در حال حاضر در منزل برای مراقبت از بیمارنی که به دلایل مختلفی باید در بخش‌های ویژه همانند ICU نگهداری بشوند می‌باشد، از دستگاه ونتیلاتور برای بیمارانی که مشکل تنفسی دارند و یا به هر دلیلی به سختی نفس می‌شکند استفاده می‌شود به طور مثال:

  1. افرادی که آسیب‌های نخاعی دارند
  2. افرادی که ایست قلبی ناگهانی را داشته‌اند
  3. افرادی که سکته کرده‌اند
  4. فلج اطفال
  5. آسیب سر

دستگاه ونتیلاتور در مدل‌های مختلف و نسخه‌های پرتابل قابل حمل و ثابت بیمارستانی در بازار موجود می‌باشد.انواع ونتیلاتور برحسب کارکرد عبارت است از:

  • دستگاه ونتیلاتور فشار منفی (Negative Pressure Ventilator)
  • دستگاه ونتیلاتور فشار مثبت (Positive Pressure Ventilator)
  • دستگاه ونتیلاتور فشار ثابت (Constant Pressure Ventilator)

دستگاه بای پپ (BIPAP Machine)

یکی دیگر از تجهیزات مهم پزشکی در خصوص مشکلات و بیماری‌های تنفسی دستگاه بای پپ می‌باشد، دستگاه بای پپ یک نوع از ونتیلاتور می‌باشد و عمل‌کرد آن به گونه‌ای بوده که در افرادی که با مشکلاتی در دستگاه تنفسی در خواب رو‌به‌رو هستند کمک می‌کند، دستگاه بای پپ به تقویت عضلات و استفاده اکسیژن در مرحله دم به افرادی که مشکلات جدی مانند: آپنه، حملات تنفسی، مشکلات قلبی و … هستند موثر واقع شده است.

از بای پپ در موارد مختلفی استفاده می‌شود:

  • کاهش سطح هوشیاری
  • کاهش اثرات حمله آسم
  • انواع آپنه خواب
  • درمان اختلالات OAS

دستگاه بای پپ در دو حالت و متفاوت فعالیت داشته که می‌توانیم به حالت (I pap) در این حالت شدت فشار با توجه به نیاز بیمار و توسط پزشک برای بیمار تجویز می‌شود و در حالت (E pap) شدت فشار رو به پایین بوده و برای خروجی بازدم و راحتی این عمل برای بیماری می‌باشد

دستگاه سی پپ (C PAP Machine)

دستگاه سی پپ (C PAP Machine) یکی دیگر از تجهیزات مهم پزشکی مرتبط با مشکلات دستگاه تنفسی می‌باشد، باتوجه به مشکلات جدی دستگاه تنفسی شرایط پیش آمده برای بیماران بسیار دشوار خواهد شد، دستگاه سی پپ یکی از موثر ترین دستگاه‌ها برای مشکلات تنفسی انسدادی در خواب برای بیماران می‌باشد به گونه‌ای که با این دستگاه می‌توانند به خوبی در خواب نفس بکشند.

دستگاه سی پپ در دو مدل وجود دارد:

  • دستگاه سی پپ با فشار ثابت (C PAP Machine)
  • دستگاه اتو سی پپ با فشار خودکار (Auto C PAP Machine-A PAP)

از دستگاه سی پپ برای بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شود همانند:

  • آپنه‌های خواب
  • مشکلات ریوی به دلیل نارسایی قلب
  • درمان اختلالات OAS
  • بهبود بیمارانی که به بیماری مزمن انسدادی ریه دچار هستند
  • افراد دچار به بیماری عروق کرونر
  • کاهش اثرات حمله آسم
  • خروپف
  • نارسایی هیپوکسمیک تنفسی

شیر دوش

شیر دوش برقی (Electric Milk Pump)

شیر دوش برقی همان‎‌ طور که از نامش پیداست مخصوص مادران شیر‌ده می‌باشد، شیر دوش برقی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مادران شاغل و پر مشغله می‌باشد چرا که به راحتی می‌توانند تغذیه مناسب نوزاد خود را ذخیره و در صورت نیاز به مصرف شخص دیگر به راحتی تغذیه سالم نوزاد را بدهند. در کنار شیر دوش برقی، شیر‌دوش‌های ساده که به صورت دستی عمل می‌کنند نیز وجود دارد اما بین این دو نوع شیر دوش تفاوت‌های بسیار زیادی هم در نوع عمل‌کرد و هم از نظر ظاهری با یک دیگر وجود دارد.

شیر دوش برقی از سه جز تشکیل شده است:

  • پمپ شیر دوش
  • ظرف شیر
  • پوشش سینه

مزایای شیر دوش برقی (Electric Milk Pump) چیست؟

  • استفاده از شیر دوش‌های برقی بسیار راحت‌تر است
  • بهترین و سریع ترین روش برای دوشیدن شیر مادر استفاده از دستگاه شیر دوش برقی است
  • نیاز به تلاش همانند شیر دوش‌های دستی ندارد

در صورت نیازتان می‌توانید شیر دوش برقی را برای مدت زمان دل‌خواه از ما اجاره یا خرید کنید.

دستگاه فتوتراپی نوزاد (Phototherapy or Light Therapy)

از دستگاه فتوتراپی برای بهبود و از بین بردن بیماری زردی پوست در نوزادان تازه متولد شده استفاده می‌شود، در حقیقت درمان بیماری زردی پوست توسط فوتون‌‌ها و نور‌های موجود در دستگاه فتوتراپی صورت می‌گیرد. می‌توانیم بگویم دستگاه فتوتراپی کمترین عوراض جانبی را داشته و در بیشترین زمان هیچ عوراض جانبی را برای نوزادتان نخواهد داشت و با توجه به  همین دلیل یکی از بهترین روش‌ها برای درمان بیماری زردی پوست می‌باشد. بیماری زردی پوست به دلیل افزایش سطح بیلی‌روبین (Bilirubin) در خون در نوزادان اتفاق می‌افتد و دستگاه فتوتراپی با از بین بردن و کاهش سطح بیلی‌روبین بیماری را به خوبی دفع و در نهایت توسط ادرار و مدفوع، بیلی‌روبین از بدن نوزاد  به آسانی خارج می‌شود.

دستگاه فتوتراپی در دو مدل در بازار وجود دارد:

  • فتوتراپی‌های عادینآن
  • فوتوتراپی‌های فیبروپتیک

در صورت نیازتان می‌توانیددستگاه فتوتراپی عادی را از ما به مدت زمان دل‌خواه جهت رفع نیاز خود اجاره یا خرید کنید.

انواع ویلچر ارتوپدی (Orthopedic Wheelchair)

ویلچر‌ها یکی دیگر از تجهیرات پزشکی در زمینه ارتوپدی و فیزیوتراپی می‌باشند و در تمام دنیا طیف کاری فراونی دارند و در مراکز مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مدل‌های مختلفی تولید شده و در بازار وجود دارند و هر کدام از مدل ها کاربرد خاصی داشته، ویلچر‌ها معمولا برای افراد با داشتن مشکلات جدی همانند آسیب نخاعی، ستون فقرات و مغزی تجویز و استفاده می‌شود اما در مراکز مختلف پزشکی و خانه سالمندان نیز برای جا‌به‌جایی آسان‌تر بیماران و سالمندان به صورت کلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ویلچر‌ها در سایز‌های مختلف برای سنین مختلف وجود دارد و در محیط‌های سر باز و سر بسته استفاده می‌شود مدل‌های ویلچر به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • ویلچر‌های ارتوپدی عادی
  • ویلچر‌های ارتوپدی برقی
  • این دو نوع ویلچر درون خود مدل‌های مختلفی را داشته و هر کدام از تفاوت‌های زیادی همچون شکل، کاربرد، عملکر و قیمت برخوردار می‌باشند.
  • برخی از ویلچر‌های پر استفاده:
  • ویلچر ساده (Simple Wheelchair)
  • ویلچر برقی (Electric Wheelchair)
  • ویلچر سی پی (CP Wheelchair)
  • ویلچر‌ ارتوپدی (Orthopedic Wheelchair)
  • ویلچر برانکادری (Stretcher Wheelchair )
  • ویلچر کودکان (Children’s Wheelchair)
  • ویلچر اسپرت (Sports Wheelchair)

در صورت نیاز می‌توانید ویلچر ارتوپدی عادی را برای بیمارتان برای مدت دلخواه از نیتروطب اجاره کنید و در صورت دلخواه می‌توانید ویلچر مد نظر خود را از ما خریداری کنید.

دستگاه ساکشن (Suction Pump)

دستگاه ساکشن با نام‌های دیگر همانند: وکیوم پمپ، دستگاه مکنده و دستگاه مکش نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از پرکاربرد‌ترین تجهیزات پزشکی شناخته شده می‌باشد و در قسمت دستگاه‌های تنفسی قرار می‌گیرد و همان‌طور که نام‌های مختلف آن را معرفی کردیم، دستگاه ساکشن فرایند مکش را بر عهده خود دارد.

ساکشن

از دستگاه ساکشن (Suction Pump) در کدام مکان‌ها استفاده می‌شود؟

همان طور که در این مقاله از نیتروطب اشاره داشتیم دستگاه‌های ساکشن در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • منزل
  • اتاق عمل
  • اتاق بیهوشی
  • کلینیک‌ها زیبایی
  • دندان پزشکی
  • بخش‌های مراقب ویژه همانند: CCU، ICU، NICU

برخی از مزایای استفاده از دستگاه ساکشن

به سرعت و با راحتی مایعات همانند خون و موارد دیگر که اضافی می‌باشند در هنگام عمل، در اتاق‌های عمل و کلینک‌ها خارج می‌کند و این موضوع یکی مهم‌ترین مزیت‌‌های کلی برای پزشکان می‎باشد. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از دستگاه ساکشن کمک و بهبود در تنفس و دستگاه تنفسی افراد بیمار، پاک‌سازی سیستم تنفسی در افراد مختلف حتی نوزادان می‌باشد.

دستگاه‌های ساکشن در مدل‌های مختلف تولید شده که هر کدام از آن‌ها در محل‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به طور کلی به ۷ نوع تقسیم می‌شوند:

  1.  ساکشن ثابت (Fixed Suction Pump)
  2.  ساکشن پرتابل (Portable Suction Pump)
  3. ساکشن بیمارستانی (Hospital Suction Pump)
  4.  ساکشن دندان‌پزشکی (Dentistry Suction Pump)
  5. ساکشن دستی (Manual Suction Pump)
  6.  ساکشن زیبایی (Beauty Suction Pump)
  7.  ساکشن آمبولانسی (Ambulance Suction Pump)

دستگاه مانیتورینگ برای نمایش علائم حیاتی (Monitoring)

دستگاه مانیتورینگ به شکل کلی علائم حیات بیماران را اندازه گیری می‌کند و نمایش ‌می‌دهد، این علام بر روی صفحه مانیتور دستگاه به شکل خاصی نمایش داده شده و در صورت مشاهده علائم نامطلوب نیاز می‌باشد که فعالیت‌های خاصی و اقدامات مورد نیاز بر روی بیمار توسط تیم پزشکی حاضر انجام شود. معمولا دستگاه مانیتورینگ را در بخش‌های مراقب‌های ویژه برای بیمارانی که بستری شده‌اند استفاده می‌شود یا اینکه برای بیمارانی که تحت عمل‌جراحی سخت و سنگین باشند و در شرایط مناسبی نمی‌باشد و یک عمل پر ریسک را پشت سر گذاشته‌‌اند نیز استفاده می‌شود.

انواع مانیتورینگ (Monitoring)

مانیتور‌های علائم حیاتی در مدل‌های مختلف در بازار موجود است، این نوع مانیتور‌ها به دلیل نوع، میزان حساسیت، نحوه اتصال و نوع ماژول با یک دیگر تفاوت دارند.

دسته بندی مانیتور‌های علائم حیاتی بر ۳ گروه بوده:

  • مانیتور بر اساس حساسیت
  • مانیتور بر اساس نحو اتصال
  • مانیتور بر اساس نوع ماژول

در صورت نیازتان می‌توانید دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیازتان را از نیتروطب اجاره یا خرید کنید، کارشناسان و همکاران ما آماده مشاوره و خدمت رسانی در خصوص اجاره تجهیزات پزشکی در قزوین به شما عزیزان در ۲۴ ساعت شبانه روز در تمام ایام هفته می‌باشند.

دستگاه گلوکومتر

دستگاه گلوکومتر ( Glucometer)

دستگاه گلوکومتر یا دستگاه تست قند خون یکی از کار‌آمد‌ترین تجهیزات پزشکی می‌باشد، در نظر داشته باشید برای آگاهی از میزان قند خون خود حتی در شرایطی که مبتلا به دیابت نیستید نیاز است در بازه‌های زمانی مشخص میزان آن را چک کنید تا از ابتلا به بیماری قندخون پیشگیری کنید. استفاده از دستگاه گلوکومتر بسیار راحت بوده و شما به آسانی می‌توانید با استفاده از این دستگاه در منزل قند خون خود را اندازه‌گیری کنید. اطلاع از میزان قندخون بسیار حیاتی است، چرا که افرادی که مبتلا به بیماری دیابت می‌باشند و افرادی که نیاز است انسولین مصرف کنند باید در طول روز به طور منظم این موضوع را جدی بگیرند و میزان قند خون خود را اندازگیری کنند.

در کدام زمان تست قند خون انجام می‌شود؟

برای اندازه گیری دقیق و بهتر میزان قند خون پزشکان تجویز می‌کنند این کار در سه نوبت در چند روز انجام بشود.

  • تست قند خون در صبح (ناشتا)
  • تست قند خون قبل از غذا خوردن
  • تست قند خون بعد از غذا خوردن

دستگاه فشار سنج (Barometer)

دستگاه فشار سنج یا مانومتر خون یکی از تجهیزات پزشکی پر کاربرد است که در اصل یک دستگاه برای اندازه‌گیری فشار خون است و مناسب اندازگیری فشار خون‌های غیر تهاجمی محسوب می‌شود و برای همین موضوع طراحی شده است، دستگاه فشار سنج درون خود شامل یک کاف بوده که دور بازو قرار می‌گیرد و قابل پر شدن از هوا بوده و در واقع جریان خون را محدود می‌کند با توجه به محدود کردن جریان خون توسط دستگاه فشار حقیقی خون اندازه‌گیری می‌شود.

دستگاه فشار خون یکی از پرکاربرد‌ترین تجهیزات پزشکی می‌باشد و در زمان اندازه گیری فشار خون به شدت موثر واقع شده است به گونه‌ای که بسیار دقیق فشار خون را انداز‌گیری می‌کند، واحد اندازه‌ گیری در دستگاه فشار سنج میلی‌متر جیوه است، اگر حواستان به فشار خون خود نباشد به عبارتی کار دست خودتان داده‌اید البته این موضوع بیش‌تر برای افرادی با سن بالا خطرناک می‌باشد چرا که فشار خون منشا و عامل بسیاری از بیماری‌های خطرناک می‌باشد.

از دستگاه فشار سنج (Barometer) در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود:

  1. منازل
  2. بیمارستان‌ها
  3. انواع کلینیک‌ها
  4. آمبولانس‌ها
  5. انواع مطب‌های پزشکی

دستگاه فشار سنج (Barometer) در چه مدل‎هایی وجود دارد و تفاوت‌های آن‌ها در چیست؟

دستگاه‌های فشار سنج در اصل به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. دستگاه‌های‌فشار‌ سنج‌ دستی
  2. دستگاه‌های فشار سنج الکترونیکی(دیجیتالی)

دستگاه پالس‌اکسی‌متر (Pules Oximeter)

دستگاه پالس‌اکسی‌متر که به آن دستگاه تست اکسیژن خون یا دستگاه انداز‌ه‌گیری اکسیژن خون نیز گفته می‌شود، همان طور که اشاره داشتیم یکی دیگر از تجهیزات پزشکی بوده و مرتبط با بخش دستگاه‌های تنفسی می‌باشد اما این دستگاه همانند دیگر تجهیزات پزشکی در این زمینه‌ همانند: دستگاه ونتیلاتور، دستگاه ساکشن و دستگاه بای پپ و سی پپ نبوده و وظیفه دارد تا از روی سطح بدن با انجام یک آزمایش غیر تهاجمی میزان اکسیژن خون را اندازی‌گیری کند، این دستگاه بسیارکوچک و قابل حمل بوده و جز دسته تجهیزات پرتابل قرار می‌گیرد ولی نسخه‌های ثابت آن نیز وجود دارد که به آن‌ها دستگاه پالس‌اکسی‌متر مرکزی نیز گفته می‌شود.

از دستگاه پالس‌اکسی‌متر (Pules Oximeter) در چه شرایطی استفاده می‌شود؟

دستگاه پالس‌اکسی‌متر را در شرایط مختلفی استفاده می‌کنند که می‌توانیم به برخی از موارد آن اشاره داشته باشیم، برخی از شرایط:

  1. انجام و بررسی نحوه عمل‌کرد ریه و اطلاع از درستی این موضوع پس از انجام فعالیت‌های سنگین و زیاد به طور مثل انجام ورزش‌های مختلف یا انجام فعالیت‌های کاری سخت.
  2. در برخی شرایط از دستگاه پالس‌اکسی‌متر برای بررسی مشکلات تنفسی که در زمان استراحت یا خواب اتفاق می‌افتد نیز استفاده می‌شود.
  3. در مواقعی که فرد دچار بیماری یا مشکلات تنفسی می‌باشد و دارو‌هایی را مصرف می‌کند برای بررسی عمل‌کرد داروها و نتیجه آن از دستگاه پالس‌اکسی‌متر استفاده می‌شود.
  4. در زمانی که فرد نیاز به عمل جراحی دارد در زمان عمل و سپس بعد از انجام عمل از دستگاه پالس‌اکسی‌متر استفاده می‌شود این موضوع به دلیل مصرف انواع مسکن و دارو‌های بیهوشی می‌باشد.
  5. بررسی عملکرد بهتری در دستگاه‌های تنفسی همانند دستگاه ونتیلاتور
  6. در برخی از موراد در زمان ایجاد انواع اختلات تنفسی و نظیر آن دستگاه پالس‌اکسی‌متر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اجاره تجهیزات پزشکی در قزوین

در صورت نیازتان می‌توانید دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیازتان را از نیتروطب اجاره یا خرید کنید، کارشناسان و همکاران ما آماده مشاوره و خدمت رسانی در خصوص اجاره تجهیزات پزشکی در قزوین به شما عزیزان در ۲۴ ساعت شبانه روز در تمام ایام هفته می‌باشند. با آرزوی سلامتی و تندرستی برای شما عزیزان، نیتروطب.