ورود Chemical به ایران و Overdose مصرف کنندگان

زمان تقریبی مطالعه: < 1 دقیقه
chemical

مدتی است ماده‌ی جدیدی با نام‌های خیابانی «کِمیکال»، Chemical، «کمیک» و «بونزای» به فروش می‌رسد که ظاهر این مواد، به شکل ماده گیاهی خردشده سبزرنگ (گاه معطر) است. گزارش‌های علمی منتشرشده و نتیجه‌ی آزمایشگاهی نشان می‌دهد مواد مذکور آغشته به دسته‌ای از مواد جدید (NPS) به نام کانابینوییدهای سنتزی هستند که کارشناسان به جهت ناشناخته‌بودن ترکیب مورد استفاده در آن و عوارضش بر بدن و Overdose، به شدت در خصوص مصرفشان هشدار می‌دهند. Chemical که با نام‌های دیگری هم در بین مصرف‌کنندگان شناخته می‌شود، عارضه‌های ناشناخته بسیاری بر بدن بر جای می‌گذارد حال آن‌که از زمان شناسایی مواد جدید تا بررسی ترکیب آنها بر بدن و یافتن بهترین روش درمان، فاصله‌ای ایجاد می‌شود که می‌تواند….

نظر اهل علم در رابطه با  Chemical

به گزارش نیتروطب این ماده که با نام‌های دیگری هم در بین مصرف‌کنندگان شناخته می‌شود عوارض ناشناخته بسیاری بر بدن بر جای می‌گذارد حال آنکه از زمان شناسایی مواد جدید تا بررسی ترکیبات آنها بر بدن و یافتن بهترین روش درمان، فاصله‌ای ایجاد می‌شود که می‌تواند اثرات مخرب و بعضا جبران ناپذیری بر مصرف‌کنندگان داشته باشد.

در این رابطه با دکتر تهمینه باهری اسلامی مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر به گفت‌وگو نشستیم که وی در رابطه با  Chemical و عوارض آن گفت: کمیکال نام خیابانی این روانگردان در ایران است. بیش از ۳۲۴ ماده به دسته کانابینوییدهای سنتزی تعلق دارد و این‌ها در حقیقت تقلیدی از ماده‌ موثره گیاه شاهدانه یا همان THC است؛ تی اچ سی دارای ساختاری پیچیده است که آن را تقلیل داده‌ و با روش‌هایی شیمیایی، ساختارش را در لابراتوارها تغییر و کمیکال را تولید کرده‌اند.