مظنونان جدید سرطان پستان (Breast Cancer) شناسایی شدند

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
Breast Cancer

یک مطالعه مشترک بین المللی در مقیاس بزرگ، ژن های جدیدی مرتبط با سرطان سینه Breast Cancer را شناسایی کرده است.

به گزارش نیتروطب از یک مطالعه‌ی بین‌المللی پیشگامانه به رهبری پروفسور ژاک سیمارد از دانشگاه لاوال و پروفسور داگلاس ایستون از دانشگاه کمبریج بریتانیا، ژن‌های جدید مرتبط با Breast cancer را مشخص کرده است. این یافته‌ها می‌توانند در آزمایش‌های آینده برای شناسایی زنان با خطر افزایش یافته ادغام شوند.

آزمایش‌های ژنتیکی امروزی برای سرطان سینه به‌طور عمده در ژن‌های خاصی مانند BRCA1، BRCA2 و PALB2 نقش دارند. با این حال، این ژن‌ها تنها کسری از خطر ژنتیکی را تشکیل می‌دهند، که نشان‌دهنده احتمال نقش داشتن ژن‌های ناشناس است.

قفل بینش جدید باز می‌شود.

این تحقیق حداقل چهار ژن جدید خطر سرطان سینه را معرفی کرد و شواهد آزمایشی را برای چندین ژن دیگر ارایه کرد. شناخت این ژن‌ها نه تنها درک ما از خطر ژنتیک سرطان سینه را عمیق تر می کند، بلکه پیش بینی خطر را نیز افزایش می دهد. این درک دقیق، روش‌های موثر غربالگری پستان، کاهش خطر و استراتژی‌های مدیریت بالینی را تقویت می‌کند.علاوه بر این، کشف این ژن‌های جدید، بینش‌های ارزشمندی را در مورد فرآیندهای بیولوژیکی که باعث رشد سرطان می‌شوند، ارایه می‌دهد و به طور بالقوه راه را برای درمان‌های جدید ابتکاری هموار می‌کند.

بهبود و مراقبت از بیمار در Breast cancer

هدف اصلی ادغام این اطلاعات در یک ابزار ارزیابی خطر جامع موجود است که به طور گسترده توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی جهانی پذیرفته شده است. پروفسور ژاک سیمارد از دانشگاه لاوال تاکید می کند: “بهبود مشاوره ژنتیکی برای زنان در معرض خطر تصمیم گیری مشترک در مورد استراتژی های کاهش خطر، غربالگری و تعیین گزینه های درمانی را ارتقا می دهد.”

اگرچه بسیاری از گونه‌های شناسایی شده در این ژن های جدید نادر هستند، اما خطرات آن برای زنان حامل آن ها قابل توجه است. برای مثال، تغییرات در یکی از ژن‌های جدید، MAP3K1، به نظر می‌رسد که خطر بالایی برای Breast cancer ایجاد می‌کند.