شروع فصل سرماخوردگی و آنفولانزا سال ۱۴۰۲ نزدیک است

زمان تقریبی مطالعه: < 1 دقیقه
آنفولانزا

شهنام عرشی اظهار داشت: در این فصل و هم‌چنین فصل پاییز نیاز است کسانی که نشانه‌های سرماخوردگی و آنفولانزا دارند، از ماسک استفاده کرده و در روزهایی که تب دارند، یک تا سه روز در منزل بمانند و استراحت کنند.

وی با بیان این‌که به‌طور معمول در آبان هر سال شاهد اوج پیک آنفولانزا در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: کسانی که سن بیشتر از ۶۰ سال و بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت شدید، بیماری‌های ریوی و یا بیماری‌هایی دارند که سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند، باید واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.

به گفته رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بر اساس آخرین دستورالعمل کمیته‌ی ملی واکسیناسیون کووید ۱۹، افراد بالاتر از ۶۰ سال سن، در صورتی که در یک سال گذشته واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند، یک نوبت یادآور واکسن کرونا تزریق کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، گفت: در شهریور و ابتدای پاییز، ممکن است شاهد بیماری‌ها و اسهال‌های روده‌ای باشیم بنابراین شست‌وشوی دست قبل از مصرف غذا، پرهیز از مصرف غذای خام و سالاد در بیرون از منزل را توصیه می‌کنیم.

به گزارش نیتروطب عرشی افزود: اگر کسانی هستند که اسهال شدید دارند و مدت آن بیشتر از یکی دو روز شده، توصیه بر این است که در اولین فرصت به پزشک معالج، مراجعه و درمان‌های لازم را دریافت کند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: کسانی که از سفرهای با تجمع بالا باز می‌گردند، در صورت وجود علامت‌های سرماخوردگی به مدت دو تا سه روز در منزل بمانند و اگر به هر دلیلی مجبور به ترک منزل و دارای نشانه‌هایی مانند عطسه، سرفه و آب‌ریزش بینی هستند، از ماسک استفاده کنند.