۷ موردی که وجودشان نشانه هوش بالای شماست

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
هوش

در بین مردم مرسوم است که کسانی که عینک به چشم دارند، انسان‌هایی با هوش بالاتری هستند؛ اما طبق پژوهش جدید در دانشگاه ادینبورگ (Edinburgh) در اسکاتلند، ویژگی‌های ظاهری برای باهوشان توصیف شده که در این خبر از نیتروطب به چند مورد آن اشاره می‌کنیم:

  1. عدم رعایت تقارن در ظاهر
    در این مطالعه نشان داده شده که کسانی که در ظاهر، تقارن کمتری رعایت می‌کنند، در آینده بهتر می‌توانند جمعی را رهبری کنند و از منافع شخصی خود بگذرند.
  2. بلند قد بودن
    برخلاف تصور مردم و آن‌چه در رسانه‌ها مرسوم است؛ داشتن قد بلند در تخمین هوش یک فرد یک امتیاز برتری است. بر اساس این نظریه، بلند قد بودن باعث می‌شود جایگاه‌های شغلی بهتری برای این قشر فراهم شود و در طول تاریخ، کسانی که قد بلندتری داشته‌اند، فرصت بیشتری برای رهبری برخوردار بودند و در نتیجه از اطلاعات و سواد بیشتری نیز بهره‌مند می‌شدند. بر اساس ژنتیک، فرزندان این‌ها نیز بلند قد بوده و آن‌ها هم از این نعمت بی‌نصیب نمی‌ماندند.
  3. فرم چانه‌ی تیز
    فرم چانه‌ی تیز و کوچک نشان از هوش بالای فرد دارد؛ کسانی هم که دارای چانه‌ی پهن و بزرگی هستند، نسبت به این دسته هوش کتری دارند. در رابطه با علت احتمالی این مورد نظریه‌ای مطرح نشده‌است.
  4. پستان‌های بزرگ‌تر در زنان
    سایز سینه در زنان نیز یک ویژگی ظاهری است که بر اساس آن می‌توانید راجع به هوش احتمالی فرد نظر دهید. زنان دارای سینه‌های بزرگ‌تر نسبت زنان با سایز متوسط و آن‌ها هم از زنان دارای سینه‌های کوچک‌تر باهوش‌ترند.
  5. ضخامت موهای بدن مردان
    در مطالعه‌ای نشان داده شده که مردان دارای موهای بدن ضخیم‌تر و پُرمو در تحصیل نتیجه‌ی بهتری داشته‌اند.
  6. سر بزرگ
    سر بزرگ از طریق چین‌های مغزی بیشتر و راه‌های بین سلولی و بین بخش‌های مختلف مغز باعث عملکرد بهتر مغز و باهوش‌تر بودن فرد می‌شود.
  7. انگشتان کوچک‌تر
    در یک پژوهش نشان داده شده که پسران دارای انگشت سبابه‌ی کوچک‌تر و دختران دارای انگشت اشاره و حلقه‌ی کوچک‌تر، در ریاضی قوی‌تر هستند.